تبیین دفاع مقدس برای نسل جوان از اهمیت زیادی برخوردار است

فداحسین مالکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معمولا هر سال در هفته دفاع مقدس، رهبر معظم انقلاب با جمعی از پیشکسوتان نسل اول انقلاب که بار سنگین انقلاب بر دوش آن ها بوده و در یک فضای بسیار صمیمی دیدار دارند.

فداحسین مالکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معمولا هر سال در هفته دفاع مقدس، رهبر معظم انقلاب با جمعی از پیشکسوتان نسل اول انقلاب که بار سنگین انقلاب بر دوش آن ها بوده و در یک فضای بسیار صمیمی دیدار دارند.

وی با اشاره به اینکه در این دیدار یاد و خاطره شهدای آن دوران و فراز و نشیب هایی که انقلابمان داشته به خوبی توسط رهبر معظم انقلاب یادآوری می شود تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی این دیدارها آموزندگی و تاثیرگذاری بر روی نسل جوان است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از افراشته شدن پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن در داخل کشور، گفت: شهدا در روزهای سخت با شجاعت در برابر دشمنان ایستادند و جان خود را برای دفاع از این مرز و بوم فدا کردند بنابراین نیاز است آگاهی نسل جوان امروز در مورد از خودگذشتگی های رزمندگان دفاع مقدس بالا برود.

وی ادامه داد: دفاع مقدس برای کشور و انقلاب اسلامی برکات زیادی به همراه داشته و سبب شده در بسیاری از موراد به خودکفایی برسیم و ابهت قدرت های شرق و غرب را در هم بشکنیم بنابراین نیاز است برکات دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود.

مالکی با بیان اینکه نسل جوان باید بداند که کشور ما شروع کننده جنگ نبوده است یادآور شد: نسل جدید باید به این موضوع که کشور ما فقط از هجوم بیگانگان به خاک کشور دفاع کرده واقف باشند.

وی اظهار کرد: غیرت، ایمان، از خود گذشتگی و ایثار مردم ایران سبب شد شرق و غرب در جنگ به اهداف خود نرسند؛ در واقع دفاع مقدس دفاع از ناموس و ارزش های معنوی و دین اسلام بود.

به گفته نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اکنون شرایط کشور با زمان دوران هشت سال دفاع مقدس بسیار متفاوت است و در بسیاری از زمینه های اقتصادی، نظامی و علمی پیشرفت داشته ایم قطعا در آینده به راحتی می توانیم از مشکلاتی که دشمنان به عنوان سد راه از آن ها استفاده می کنند به راحتی عبور کنیم و این مساله را رهبر معظم انقلاب به خوبی تبیین کردند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با ساختار فرهنگ دینی که دارد فرهنگ استعماری غرب را زیر سؤال برده از این رو نظام استکباری غرب برای نابودی فرهنگ انقلاب و نظام مبتنی بر آن تلاش می کند.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز چهارشنبه پنجم در دیدار هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، سخنرانی کردند.

نظرات

captcha